Från en konferens i Berkeley

by danjo

Fram till igår hade jag en mycket stor lucka i min personliga resehistoria, nämligen att jag inte lyckats ta mig utanför Europa på någon av mina resor. Nu har jag äntligen lyckats börja fylla igen den med ett besök i USA. Jag sitter och skriver det här uppkopplad via det trådlösa nätverket på campusområdet som hör till University of California, Berkeley. Det är nästan overkligt vackert här faktiskt. Jag ska ta lite bilder och försöka ladda upp till Flickr under kvällen (länk till höger). Nog för att KTHs campus har välskött växtlighet och Uppsala är fullt av lika fina gamla hus. Men… kombinationen av ett så stort och koncentrerat campus och det minst sagt attraktiva klimatet här i Bay Area är svårslagen! Att det dessutom är ett av de bästa universiteten i världen förtar ju inte direkt något från upplevelsen heller…

Resan hit gick väldigt smärtfritt. En knapp timmes försening i Amsterdam pga. något datafel på flygplatsen var det enda som gjorde att det inte flöt perfekt. Klockan är kvart i ett på eftermiddagen här nu (21.45 i Sverige) och än så länge är min jetlag helt under kontroll. Vi får se, men jag tror att ett midsommarfirande som räckte ända in på morgonkvisten kan ha varit det perfekta sättet att skjuta fram dygnet tillräckligt för att slippa de värsta problemen!

Jag avslutar med en bild över bukten ut mot Golden Gate tagen från marinan där mitt hotell ligger.

