Dag två

by danjo

Konferensarrangörerna har ordnat så vi får äta frukost i en matsal som hör till studentbostäderna på något vis. Grymt smidigt. Man bara drar ett kort i ingången, sedan kan man trycka i sig så mycket pannkakor, bagels och munkar man orkar! Det finns dessutom gröt och bacon och scrambled eggs om man känner sig hungrig.

I söndags när vi var ute och åt middag uppdagades det att Amerikas inställning att gå stort eller gå hem definitivt inkluderade vinglasen och förrätterna… Jag kommer inte att behöva svälta här, det är redan uppenbart.

Det är för övrigt väldigt enkelt att vara i ett främmande land där man redan kan språket! Ibland märker jag att jag sitter och förväntar mig att serveringspersonal och liknande ska tilltala mig på nåt obegripligt språk (eftersom det brukar vara så) och att vi sedan ska kommunicera lite halvdåligt på någon blandning av språk. Här kan man konversera på en gång. Kul!

Jag har lagt till några bilder på flickr, och ska ta en promenad runt campus och ta några till i eftermiddag.

